Konspekt zajęć w Gminnej Bibliotece Publicznej w Wielgomłynach
Zajęcia przeznaczone dla uczniów klasy V szkoły podstawowej. Grupa osób 14.
Czas trwania zajęć 2 do 3 godzin zegarowych.
Miejsce przeprowadzenia zajęć :Gminna Biblioteka Publiczna w Wielgomłynach.
Cel główny;
Uświadomienie dzieciom, że przyroda to nasz dom i należy o nią dbać.
Cele szczegółowe;
- zapoznanie dzieci z pojęciami ekologicznymi
- zapoznanie z podstawowymi zasadami dbania o przyrodę na co dzień
- zachęcenie dzieci do dbania o środowisko naturalne poprzez wykształcenie codziennych nawyków proekologicznych
- promowanie zachowań proekologicznych w środowisku lokalnym
Metody pracy;
- wykład
- burza mózgów
- pogadanka, dyskusja
Formy pracy;
- grupowa
- indywidualna
Środki dydaktyczne;
- książka W. Chotomskiej
- bawełniane torby ekologiczne
- farby akrylowe, pędzle
- karton, marker
- płyta z utworem M. Grechuty
Przebieg zajęć;
Powitanie dzieci. Podziękowanie dzieciom i wychowawcy za udział w lekcji bibliotecznej promującej zachowania wspierające ekologię pt. ,,Środowisko naturalne- nasz dom”. Zapoznanie dzieci z przebiegiem zajęć.
Odczytanie wiersza W. Chotomskiej ,,Motyle”, który ma być inspiracją do dyskusji na temat naszego środowiska naturalnego. Po przeczytaniu wiersza następuje dyskusja, jak mamy dbać o nasze środowisko. Następnie bibliotekarz odczytuje z encyklopedii pojęcia związane z ekologią i wspólnie zostaną one przypomniane i utrwalone.
Dla relaksu i rozluźnienia przed następną częścią zajęć włączona zostaje płyta z utworem M. Grechuty ,,Natura”, przy której dzieci wykonują spontanicznie ruchy.
Następnie bibliotekarz rozdaje torby ekologiczne, farby i prosi o zaprojektowanie hasła lub obrazu promującego zachowanie proekologiczne. Co zdaniem dzieci jest najważniejsze w dbałości o nasze środowisko.
Po wykonaniu każdy z uczestników prezentuje i omawia swoją pracę.
Wszystkie dzieci wspólnie na dużym bloku tworzą kodeks mieszkańca Ziemi, który wie jak dbać o środowisko.
Podsumowanie zajęć:
Na zakończenie krótkie podsumowanie dzisiejszych zajęć oraz rozwiązanie testu o tematyce ekologicznej. Bibliotekarz zwraca się z prośbą do dzieci o przekazanie zaprojektowanej torby najbliższej osobie w celu zachęcenia jej o dbanie o dobro wspólne- środowisko
Najnowsze komentarze